Ansökningsformulär
För att söka stöd inom Grannskapsinitiativet behöver ni fylla i ansökningsformuläret som ni finner via länken nedan. Det går inte att skicka sin ansökan via email eller post. Ansökan ska komma från den organisation som ska genomföra projektet.
Notera att det inte finns möjlighet att spara en påbörjad ansökan på vår hemsida, använd därför gärna ett separat dokument till att förbereda era svar. Svara så konkret och tydligt som möjligt!
Bilagor som ska bifogas i ansökningsformuläret:
- En budget för projektet
- Ett registerutdrag/registreringsbevis/bevis om tilldelat organisationsnummer som inte är äldre än 3 månader. Ett av nedanstående dokument krävs för att det ger aktuell övergripande information om er organisation.
– Ideella föreningar som är registrerade för skatt, moms eller som arbetsgivare kan ladda ned eller beställa ett nytt ”Registerutdrag” gratis hos Skatteverket här: https://www.skatteverket.se/foretag/drivaforetag/startaochregistrera/registerutdrag.4.2132aba31199fa6713e800010366.html
– Ideella föreningar som inte är registrerade för skatt, moms eller som arbetsgivare kan kontakta Skatteverket via e-post eller telefon för att beställa ett nytt ”Bevis om tilldelat organisationsnummer” vilket kan kosta 225 SEK.
– Stiftelser kan beställa ett nytt ”Registreringsbevis” gratis hos Länsstyrelsen här:
https://www.e-tjanster.lansstyrelsen.se/formservice/formDownload?serviceName=lst_cfd_regbevis&scriptcomponent.cmtagname=trex-lst-regbevis_stiftelser-cfd&service_name=regbevis_stiftelser&skip.login=yes - Ideella föreningar ska även bifoga ett signerat protokoll/dokument som visar val av aktuella firmatecknare:
Firmatecknare är de som är behöriga att signera ett avtal om projektstöd till föreningen. Val av firmatecknare brukar ske på konstituerande styrelsemöte eller årsmöte. Aktuella firmatecknare kan även framgå av stadgar i kombination med protokoll från senaste konstituerande styrelsemöte/årsmöte.